PELUANG

VeMMA -Perniagaan internet yang menawarkan peluang hebat seumur hidup anda untuk menjana income yang luar biassa.VeMMA turut menyediakan satu platform yang mudah untuk anda membina perniagaan sendiri atau menjadikannya sebagai kerjaya anda dibantu oleh sistem autoresponder yang hebat.

Thursday, February 17, 2011

RAHSIA PEMASARAN FACEBOOK!!









Perkongsian tentang pemasaran facebook!
Pada minggu lepas saya dapat tahu seorang rakan saya telah menghadiri seminar/bengkel berkaitan pemasaran facebook.Rupa-rupanya ada beberapa kaedah yang digunakan untuk menarik perhatian jutaan pembeli/pengguna di laman sosial facebook.Oleh itu, jom baca apa yang dikatakan oleh Saudara Faisal Abdullah tentang pemasaran facebook.

Bengkel Pemasaran Faceboo

Daripada: Faisal Abdullah

Kepada (bakal) peniaga internet yang dikasihi,

Inilah dia cara paling mudah dan paling cepat untuk dapatkan keuntungan…
Jika anda….
  • mahukan lebih ramai pembeli
  • sudah muak asyik mencari dan mencuba perniagaan baru
  • atau letih dengan perniagaan sekarang yang tak membawa jualan dan keuntungan yang bermakna….
…..baca seterusnya untuk mengubah nasib anda dalam 1 hari sahaja lagi.
Malah, dengan system baru yang automatik ini…

Anda Boleh Pasarkan Produk Pada
Sasaran Khusus Hanya Dalam Beberapa Jam!

Saya telah gunakan sistem ini secara peribadi selama 3 tahun, dan telah mendapatkan ratusan ribu prospek ke produk saya, dan menjana lebih dari RM47,000 hasil jualan secara part time.

Tambahan lagi, anda mungkin pernah dengar ‘teknik-teknik’ internet yang kononnya membawa puluhan ribu, malah ratusan ribu dalam sekelip mata, yang sememangnya mungkin benar…tapi anda diceritakan yang elok-elok sahaja. Yang susah-susah, termasuk masa yang mereka telah ambil selama bertahun-tahun lamanya, dan ribuan ‘database prospek’ yang telah lama mereka kumpul, tak pula diceritakan!

Kalau sudah ada ribuan database prospek, memang semudah menekan satu ‘butang’ boleh jana duit. Tapi bagi anda yang baru nak bermula pula bagaimana?

Ini bukan teknik pelik atau susah, atau memerlukan pengalaman bertahun-tahun lamanya.Saya cuma ajar cara mudah untuk bermula dari zero dan mendapat jualan dengan segera…


Jika anda belajar cara yang susah dan makan masa, anda hanya akan akhir nanti berputus asa, dan mula memikirkan projek anda yang ‘terbaru’ lagi sekali. Sampai bila nak bazirkan masa dan tenaga begini?
Dengan sistem pemasaran automatik ini, anda boleh buat kajian pasaran dengan cepat, dan mendapat keuntungan dengan pantas.  Tidak perlu lagi membuang masa dengan projek-projek terbengkalai.

Sudah tiba masanya anda menemui sistem sama yang saya gunakan, yang telah terbukti keberkesanannya. Satu sistem automatik yang berjalan dengan sendiri dan bertanggungjawab menjana ratusan ringgit setiap hari.

Mungkin anda terpinga-pinga kerana masih melakukan yang berikut:

Promosi produk di dalam forum, tapi sambutannya hambar
Masuk facebook dan add kawan beramai-ramai, tapi tiada pembeli
Tag orang dalam Facebook, tapi akhirnya mereka pun naik menyampah
Cuba promosi dalam Mudah.my dan website ‘iklan percuma’ yang lain
Sudah cuba jual pelbagai produk, silih berganti satu demi satu, tapi gagal
Menghantar email, dan mungkin juga spam orang dengan email
Masih mencari produk yang sesuai untuk dijual
Dan banyak lagi cara lain yang mengambil masa, tapi tiada hasil memuaskan

Cara-cara di atas mungkin nampak ‘menarik’ kerana ianya percuma, dan mungkin menghasilkan anda beberapa pelawat di sana sini. Tapi kalau anda mahu membina perniagaan yang stabil yang membawa masuk keuntungan tiap-tiap hari, ini bukan caranya…

Jadi Apa Rahsianya?

Asasnya cukup mudah:

Cari orang yang lapar, dan berikan mereka makanan.

Dengan kata lain, pasarkan produk anda kepada mereka yang memang sedang mencari atau mempunyai minat yang tinggi terhadap produk tersebut.

Kenapa iklan TV yang ditayangkan pada waktu pagi sewaktu siaran kartun, kebanyakkannya adalah produk permainan kanak-kanak?
















Kenapa pula majalah Mingguan Wanita hanya mengiklankan produk kecantikan dan kesihatan wanita?
Syarikat besar yang mempunyai wang yang banyak untuk membeli iklan di TV dan Majalah hanya memasarkan pada target pelanggan yang khusus.
Kanak-kanak, dan wanita bagi 2 contoh berasingan di atas.
Persoalannya sekarang….



Pernahkah anda melihat iklan yang sama di TV, radio dan Majalah bagi produk yang sama secara berulang-ulang? Pernah bukan?
Kos untuk mengiklan sebegini sudah tentunya mahal.

Jika ia tidak berkesan, adakah anda rasa syarikat tersebut akan menelan belanja yang besar secara berulang-ulang? Jika tiada pulangan dari iklan mereka, syarikat tersebut sudah tentu akan akan bungkus!
Tetapi tidak. Malahan, mereka lebih UNTUNG! Sudah tentu mereka mendapat pulangan jualan jauh melebihi apa yang dibelanjakan untuk iklan.



TV mempunyai jutaan penonton.
Penononton siaran kartun mungkin  ramai di kalangan kanak-kanak.
Penonton drama indonesia dan melayu yang disiarkan pada waktu tengahari mungkin ramai di kalangan wanita suri rumah.
Iklan yang disiarkan sangat berbeza mengikut waktu dan jenis rancangan.
Ini kerana produk yang ditawarkan hanya sesuai untuk jenis pelanggan yang berbeza.
Begitu juga dengan majalah….
Ia mempunyai jutawan pembaca dari minat yang berbeza….dari majalah wanita, ke majalah kereta, hingga ke majalah sukan golf.
Jika ramai pelanggan yang khusus ‘mendengar’…. pemasaran yang berkesan dapat dilakukan.



Tapi Faisal…. syarikat besar memanglah ada modal untuk buat iklan. Bagaimana pula dengan saya yang baru nak bermula?
Okay, mari kita tengok jenis-jenis pilihan yang anda ada:
  • Iklan di TV? Terlalu mahal.
  • Iklan di Radio? Sama juga, terlalu mahal
  • Iklan di majalah? Tetap mahal tetapi sesuai bagi perniagaan yang sudah bertapak dan mempunyai pengikut
  • Flyers? – Printing agak mahal, boleh jejak RM500-1000 mengikut saiz dan warna. Pemasaran tidak khusus. Tiada tracking samada ayat2 dan gambar digunakan berkesan atau tidak. Jika tersilap printing, terpaksa keluarkan kos tinggi untuk cetak semula.
  • Classifieds di surat khabar? - RM200-500 untuk beberapa hari sahaja, dan hanya dapat kotak kecil dalam tulisan hitam dan putih. Tiada pembaca khusus, tiada tracking, dan tersorok di sebalik puluhan iklan lain

Jadi, apakah pilihan lain yang cepat, murah, boleh tracking, boleh letak gambar, text, video dan boleh diubah sesuka hati dengan kos yang JAUH lebih murah dari mencetak FLYERS dan CLASSIFIEDS di akhbar, tetapi 10 KALI GANDA LEBIH BERKESAN?

Jawapannya, Facebook.

Dengan:
  • 9.4 juta pengguna di Malaysia (dan meningkat beratus-ratus ribu setiap minggu)
  • 60 juta pengguna di Asia
  • 700 billion minit diluangkan di Facebook
  • 200 juta memasuki Facebook menggunakan handphone
  • 500 juta pengguna Facebook di Internet
Anda boleh melakukan pemasaran yang sangat khusus kepada jutaan prospek pelanggan di dalam masa sehari sahaja.

Tercari-cari idea bisnes? Mungkin pernah terfikir menjual produk kecantikan wanita? Target pelanggan di Malaysia untuk anda adalah 191,6400 wanita yang memang kaki ‘shopping’ dan bersedia mengeluarkan duit untuk membeli belah.




Bagaimana pula dengan bisnes pakaian atau kasut kanak-kanak? Ada 79,980 ibu bapa yang sedia menanti menjadi pelanggan anda.


Bagaimana jika ingin menyediakan perkhidmatan kad perkahwinan, jurugambar kahwin, khidmat catering, cenderahati perkahwinan, sewaan baju, make-up, pelamin, dan sebagainya? Terdapat 202,160 prospek di Malaysia yang sedang bertunang, dan menunggu masa sahaja mencari anda (jika anda memasarkan pada mereka dahulu).


Dan jika teringin hendak mengeksport ke luar negara? Di brunei terdapat 6500 wanita yang ‘kaki shopping’ yang menanti-nantikan produk terbaru dari Malaysia yang dibawa masuk ke Brunei.

Mengapa Maxis melaburkan beratus ribu ringgit semata-mata mengiklankan Facebook, yang tiada kena mengena pun dengan Maxis sendiri?

Pernahkah anda melihat iklan Maxis ini di TV?
Sepanjang 40 saat iklan tersebut, Maxis hanya mempromosi Facebook semata-mata.
Pernahkah anda tertanya…
Kenapa Maxis melaburkan beratus-ratus ribu ringgit hanya untuk mempromosi Facebook (yang tiada kena mengena pun dengan Maxis sendiri?)
Jawapannya mudah…
Maxis tidak mungkin melaburkan wang sebanyak itu, melainkan Facebook mempunyai pengguna yang amat ramai di Malaysia. Hakikatnya, Facebook sedang menjadi kegilaan setiap orang.

Facebook Bukan Hanya Digunakan Dengan Komputer Di Rumah

Apa yang lebih menakjubkan adalah pengguna-pengguna Facebook ini bukan hanya menggunakannya di depan komputer. Facebook kini menjadi kegilaan mereka di mana-mana sahaja mereka berada, dengan menggunakan handphone, Ipod, PlayStation Portable (PSP) dan lain-lain alat ‘mobile’ lain. Sebab itu jugalah Maxis membelanjakan beratus-ratus ribu ringgit untuk iklan di atas.
Malahan, anda juga boleh membuat pemasaran atau promosi bisnes anda di mana sahaja anda berada!














Tak perlulah saya menulis ebook sampah yang ntah dibaca ntah tidak.
Lebih baik kita bersemuka, berdialog dan belajar di dalam kelas yang selesa, tidak terlalu ramai peserta, dan anda sendiri akan melakukan kerja secara ‘hands on’ supaya lebih mudah difahami.
Ayoh, kita jumpa di Bengkel Pemasaran Facebook.
Apa yang akan dapat belajar di bengkel ini?




  • Kenal pasti apa yang anda boleh niagakan


  •  Kenal pasti sasaran prospek atau pelanggan


  • Mencari ratusan ribu prospek yang berkualiti dan mempunyai minat terhadap produk anda


  • Memahami sasaran pelanggan sehingga mereka bersetuju dengan apa yang kita sediakan


  • Teknik Zeigarnik


  • Teori Pinball


  • Ada apa dengan majalah? dan lain-lain







    • Membina landing page Facebook yang dipercayai pengunjung
    • Struktur kedai online yang berkesan
    • Kenapa Facebook page lebih baik dari blogspot atau mana-mana website persendirian yang lain
    • Membina page yang memudahkan pengunjung
    • Mengangkap perhatian prospek di dalam 10 saat pertama
    • Cara berkesan menangkap database prospek (email, nombor telefon dan juga alamat rumah)
    • Tidak perlu pengetahuan teknikal
    • Semuanya dipermudahkan dengan sofware dan peralatan yang dibekalkan secara percuma
    • Cara sediakan kedai online ini untuk menerima tempahan (duit!)
    • dan lain-lain


    • Ketahui apa yang paling disukai oleh pengunjung Facebook
    • Selok belok promosi yang ‘tidak dapat ditahan’ oleh prospek
    • Teknik memadankan produk anda dengan prospek yang sangat ingin memilikinya
    • Teknik 70, 20, 10 di dalam promosi yang berkesan
    • dan lain-lain


    • Melancarkan serangan promosi dalam 1 hari!
    • Quality control
    • Cost control
    • Menaikkan CTR secara mendadak
    • Waktu dan masa paling efektif untuk melancarkan serangan
    • Fine tuning dan mengatur strategi
    • Cara tambah prospek dari 8% ke 15% dengan satu pertukaran mudah
    • Case study kajian pasaran dan perniagaan yang GAGAL, dan bagaimana untuk meneruskannya
    • Case study satu perniagaan baru yang mendapat keuntungan di dalam 1 hari (lebih tepat lagi, dalam beberapa jam sahaja)
    • dan lain-lain


    • Teknik licik supaya prospek akan SMS anda untuk membeli produk dengan segera
    • Teknik licik supaya prospek teringin untuk membeli pada hari yang sama juga
    • Teknik licik supaya prospek yang tidak mahu membeli, akan bertukar fikiran untuk membeli!
    • dan lain-lain


    • Cara menjadi pilihan utama pelanggan dan prospek
    • Si Pengemis yang memahami ‘social proof’, dan bagaimana ia menambahkan keuntungan
    • Teknik NLCI
    • Teknik Boomerang
    • dan lain-lain



    • Cara mencari produk ‘hot’ dalam masa 5 minit
    • Untuk pasaran tempatan dan juga antarabangsa
    • 3 Pasaran utama yang sentiasa akan ‘laku’ sepanjang zaman
    • dan lain-lain

    Saya juga boleh janji yang anda akan berpuas hati dan dapat banyak manfaat dengan hasil yang boleh dilihat dengan serta merta sebaik sahaja bengkel selesai. Bengkel dipenuhi dengan aktiviti, latihan kerja dan diskusi yang membolehkan anda melakukan pemasaran Facebook dengan segera.

    Anda mungkin tak kenal saya, jadi anda berhak berpandangan serong terhadap saya.Mungkin saya tipu.Maklumlah, dalam dunia Internet ni memang banyak yang tak betul juga.
    Nama saya Faisal. Masih bekerja. Orang biasa saja. Mungkin saya tidak suka mengambil risiko untuk berhenti kerja. Mungkin juga sebab saya memang suka kerjaya saya sekarang secara sepenuh masa.
    Tapi, saya mahukan duit tambahan! Jadi saya mula mencari jalan untuk buat bisnes part time. Saya ada beberapa bisnes part time, yang akan dikongsikan di bawah…baca seterusnya…
    Gambar berikut tidak bertujuan untuk menunjuk-nunjuk, tapi sekadar bukti apa yang saya katakan adalah benar.

    Bukti pesanan SMS yang diterima untuk pembelian dari side income bisnes dropshipping kecantikan wanita

    (lihat pembelian semua pada hari yang sama. Nama dipadam atas menjaga privasi)


    Untuk produk ini, untung RM4571 dijana dalam 14 hari sahaja. Pemasaran dilakukan waktu saya tidur. Bangun tidur saya hanya perlu jawab SMS orang yang nak buat bayaran.

    Ini pula bukti transaksi side bisnes produk penjagaan bau badan



    Produk ini sudah menjana lebih dari RM3000 kepada bagi saya.
    Ini pula gambar saya dengan Dato Stapa, jutawan dan pengerusi DCL Sdn Bhd.
    Saya membantu meningkatkan jualan online produk-produk dari syarikat beliau. Boleh lihat pada peningkatan dari RM177 pada bulan pertama, naik menjadi lebih dari RM20,000 pada bulan keempat.


    Tapi! Bukan saya sahaja yang dapat merasa duit extra tiap-tiap bulan. Malah pelajar saya yang pernah mengikuti bengkel pemasaran facebook pun mengecapi kejayaan yang sama.

     

     

     

     

     

    Bekas Peserta Bengkel Pemasaran Facebook Juga Sudah Berjaya!


    Gambar sebenar. BUKAN gambar hiasan

    Pelajar ini menjual roti bun yang disediakan oleh makciknya, dan dijual di pejabat, dan dipasarakan melalui Facebook. Instant success.

    Gambar sebenar. BUKAN gambar hiasan

    Ini pula gambar pelajar lagi seorang yang menggunakan Facebook untuk promosi beg yang dijualnya. Ya, kaedah ini bukan sahaja untuk menjual barang secara online, malah secara offline dan fizikal pun boleh digunakan.

    Saya lihat ramai orang yang cuba memasarkan bisnes dalam Facebook. Malangnya kebanyakan daripada mereka gagal. Ini contoh pemasaran yang tidak berkesan. Anda pun mungkin pernah melihat pemasaran begini.


    Contoh Pemasaran Facebook Tidak Berkesan
    Tapi dengan kaedah pemasaran Facebook yang saya akan ajar, ini adalah contoh sambutan yang anda bakal terima.

    Adakah saya hanya bernasib baik? Atau saya hanya memang menggunakan strategi yang berkesan. Mari kita lihat contoh lain pula….

    Satu lagi contoh....
    Kawan kita yang saya tak kenal ini pun, berjaya menggunakan teknik NLCI yang saya berikan secara percuma.
    Beliau menggunakannya, dan berjaya 3 kali berturut-turut.
    Jika teknik yang PERCUMA ini sudah dapat dilihat keberkesanannya….apatah lagi teknik-teknik yang bakal diajar dalam bengkel nanti??
    Testimonial: Co-penulis buku ini, Tuan Syed Akil telah menghadiahkan saya buku tulisan beliau setelah teruja dengan bengkel pemasaran facebook
    Jika anda ingin pelajari strategi yang digunakan untuk menjana side income di Facebook sambil berseronok…jom join Bengkel Pemasaran Facebook.
    Peserta yang bernasib baik untuk mengikuti bengkel terhad ini akan dapat mempelajari yang berikut:

    Kesilapan besar yang telah saya lakukan di dalam promosi produk, dan bagaimana saya mengatasinya
    Bagaimana mencari perniagaan internet yang ‘hot’ di pasaran, supaya boleh terus mengaut keuntungan
    Bagaimana boleh membuat keputusan dengan cepat dalam masa 2 hari sahaja (bukan berbulan atau bertahun), samada produk yang dipromosi berbaloi atau tidak
    Bagaimana memulakan sistem pemasaran di dalam masa 4 jam sahaja
    Bagaimana memulakan perniagaan automatik yang bekerja untuk anda 24 jam, di mana pelanggan akan mencari anda (bukan anda mencari pelanggan), dan sentiasa menerima ‘order’ secara SMS hinggakan telefon anda tidak berhenti berbunyi
    Walaupun saya hanya melakukan secara part time sebagai side income, tapi bagi saya sudah cukup lumayan.
    Namun…ini tidak bermakna strategi ini hanya sesuai untuk ‘part-timer’ seperti saya! Jika anda masih ingat…
    • Presiden Barak Obama menggunakan Facebook untuk kempen politik semasa bertanding dulu
    • Aflin Shauki, pelawak dan pelakon menggunakan Facebook sebagai alat promosi dan pemasaran, dan juga untuk beramah mesra dengan peminat-peminat beliau
    • Syarikat-syarikat besar seperti Adidas, Starbucks, KLM, Papa John’s Pizza, CIMB Bank, semuanya menggunakan Facebook sebagai medium pemasaran yang SERIUS
    • Agen-agen insurans, MLM dan agensi-agensi pekerjaan menggunakan Facebook untuk mencari prospek baru
    • Restoran-restoran menggunakan Facebook sebagai alat untuk promosi menu baru, atau diskaun yang diberikan pada pelanggan
    Facebook sudah menjadi trend. Sudah menjadi fenomena. Samada anda baru nak bermula, ataupun sudah lama berniaga, ia salah satu cabang pemasaran yang TIDAK BOLEH DI ABAIKAN.

    Sila komen di ruangan bawah untuk pendapat atau sebarang soalan daripada anda berkaitan bengkel/seminar ini.



    No comments:

    Post a Comment